luni, 27 martie 2023

CONCURS OCUPARE POST ADMINISTRATOR FINANCIAR

 

Anunț concurs pentru post contractual conform H.G. 1336/2022

 

 

A.)  Școala Gimnazială Nr. 1 Stanesti, cu sediul în comuma Stanestri, strada Principala, nr. 25, județul Giurgiu, organizează concurs, pentru ocuparea următorului post contractual, conform H.G. nr. 1336/08.11.2022.

1. Nivelul postului*: execuţie

2. Denumirea postului: administrator financiar, post vacant, pe perioadă nedeterminată

3. Gradul/Treapta profesională/profesională: II M

4. Scopul principal al postului: activitate financiar contabilă

5. Numărul de posturi: 1

 

B.)  Documente solicitate candidaţilor pentru întocmirea dosarului de concurs, conform art. 35 din H.G. 1336/2022:

a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2;

b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;

c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;

d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau instituția publică;

e) copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;

f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;

g) adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;

h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidații înscriși pentru posturile din cadrul sistemului de învățământ, sănătate sau protecție socială, precum și orice entitate publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă, persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;

i) curriculum vitae, model comun european.

 

Dosarele de concurs se depun la (adresa): Str. Principala, Nr. 25, compartimentul Secretariat, tel. 0246235150, email: scoala1stanesti@yahoo.com  

Termenul de depunere a dosarelor (10 zile lucrătoare de la afişare): 07.04.2023, interval orar: 8.00:- 12:00, la sediul instituţiei.

C.) Condiţiile generale prevăzute de art. 15 din H.G. 1336/08.11.2022

Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplinește condițiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și cerințele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:

 

a) are cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spațiul Economic European (SEE) sau cetățenia Confederației Elvețiene;

b) cunoaște limba română, scris și vorbit;

c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 — Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;

e) îndeplinește condițiile de studii, de vechime în specialitate și, după caz, alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;

f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra securității naționale, contra autorității, contra umanității, infracțiuni de corupție sau

de serviciu, infracțiuni de fals ori contra înfăptuirii justiției, infracțiuni săvârșite cu intenție care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcției contractuale pentru care candidează, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;

g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcția, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfășura activitatea de care s-a folosit pentru săvârșirea infracțiunii sau față de aceasta nu s-a luat măsura de siguranță a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii;

h) nu a comis infracțiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire  la  persoanele  care  au  comis  infracțiuni  sexuale,  de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum și pentru  completarea  Legii  nr.  76/2008  privind  organizarea  și funcționarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările  ulterioare,  pentru  domeniile  prevăzute  la  art.  35 alin. (1) lit. h).

 

Condiţii specifice de participare la concurs:

1. Studii de specialitate: studii în domeniul economic cu diploma/certificat

2. Perfecționări (specializări): nu necesită

3. Cunoștințe de operare/programare pe calculator (necesitate și nivel): cunoștințe foarte bune de utilizare și operare PC

4. Abilități, calități și aptitudini necesare:

-comunicare, capacitatea de a lua decizii eficiente în spirit economic, rațional, legal, spirit de echipă, buna gestionare a timpului, adaptabilitate, ascultare activă, rezolvarea conflictelor, flexibilitate, interesul pentru dezvoltare continuă.

-cunoașterea platformelor FOREXEBUG, SIIIR, SOBIS și FINANTARE.ORG constituie un avantaj

5. Cerințe specifice*** (conform art. 542 alin. (1) si (2) din O.U.G. 57/2019): nu necesită

6. Competența managerială**** (cunoștințe de management, calități și aptitudini manageriale): nu necesită

7. Vechime: 1 an  în specialitate ( nu este obligatoriu, dar reprezinta un avantaj la departajare)

* Funcție de execuție sau de conducere.

** În cazul studiilor medii se va preciza modalitatea de atestare a acestora (atestate cu diplomă de absolvire sau diplomă de bacalaureat).

*** Se va specifica obținerea unui/unei aviz/autorizații prevăzut/prevăzute de lege, după caz.

**** Doar în cazul funcțiilor de conducere.

***** Se vor trece atribuțiile care vor fi delegate către o altă persoană în situația în care salariatul se află in imposibilitatea de a-și îndeplini atribuțiile de serviciu (concediu de odihnă, concediu pentru incapacitate de muncă, delegații, concediu fără plată, suspendare, detașare etc.). Se vor specifica atribuțiile, precum și numele persoanei/persoanelor, după caz, care le va/le vor prelua prin delegare.

 

D.) Bibliografie şi tematică:

1.     Legea nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare;

2.     Legea contabilității nr. 82/1991, republicată cu modificările și completările ulterioare;

3.     Legea nr. 500/2002 a finanțelor publice cu modificările și completările ulterioare;

4.     Legea educației naționale nr. 1/2011 cu modificările și completările ulterioare;

5.     Ordinul nr. 1139/2015 privind modificarea și completarea ordinului Ministrului Finanțelor 923/2014 pentru aprobarea Normelor Metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv și a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfășoară activitatea  de control financiar preventiv propriu;

6.     Legea nr. 22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanții și răspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor, cu modificările și completările ulterioare;

7.     Decret nr. 209/1976 pentru aprobarea regulamentului operațiunilor de casă;

8.     OMFP nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice, precum și organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale, cu completările și modificările ulterioare;

9.     Ordinul Ministrului Finanțelor Publice nr. 191/2005 pentru aprobarea normelor metodologice privind organizarea  și conducerea contabilității instituțiilor publice, cu modificările și completările ulterioare;

10.  Ordin 2021/2013 - pentru modificarea și completarea Normelor metodologice privind organizarea și conducerea contabilității instituțiilor publice, Planul de conturi pentru instituțiile publice și instrucțiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul Ministrului Finanțelor Publice nr. 1917/2005;

11.   Legea 98/2016 privind achizițiile publice cu modificările și completările ulterioare;

12.   Ordinul nr. 1954/2005 pentru aprobarea Clasificației indicatorilor privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare;

13.   Ordonanța nr. 119/1999 privind controlul intern și controlul financiar preventiv, cu modificările și completările ulterioare;

14.   Ordin nr. 2634/2015 din 5 noiembrie 2015 privind documentele financiar-contabile;

15.   Legea nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat în active corporale și necorporale, cu modificările și completările ulterioare;

16.   OMFP nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea și efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii;

17.   Legea nr. 53/2003 - Codul Muncii, cu modificările și completările ulterioare;

18.   OUG 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, cu modificările și completările ulterioare;

19.   Ordinul nr. 629/2009 privind întocmirea și depunerea situațiilor publice,  cu modificările și completările ulterioare;

20.   HG 423/2016 - Metodologia de alocare a drepturilor de care beneficiază copiii cu CES integrați în învățământul de masă, cu modificările și completările ulterioare

21.   Ordinul nr. 720/2014 pentru aprobarea normelor metodologice privind execuția bugetelor de venituri și cheltuieli ale instituțiilor publice, cu modificările și completările ulterioare;

22.   OMFP 517/2016 - FOREXBUG, cu modificările și completările ulterioare;

23.   Hotărârea nr. 1395/2010 privind finanțarea unităților de învățământ preuniversitar de stat, finanțate din bugetele locale, cu modificările și completările ulterioare;

 

Tematică:

 

1.     Organizarea contabilității la unitățile de învățământ, respectiv înregistrările contabile și documentele în baza cărora  se fac acestea, referitor la operațiunile specifice instituuției de învățământ;

Contabilitatea activelor fixe

·       Înregistrarea amortizării

·       Închiderea conturilor și stabilirea rezultatului patrimonial

·       Contabilitatea decontărilor cu personalul

·       Contabilitatea materialelor de natura obiectelor de inventar

·       Operațiunile privind decontările cu furnizorii

·       Operațiunile privind decontările cu clienții

·       Conturi la Trezoreria Statului și bănci

2.     Inventarierea patrimoniului instituțiilor publice

3.     Documente justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate și păstrarea lor

4.     Angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice precum și organizarea, evident și raportarea angajamentelor bugetare și legale

5.     Finanțarea și baza materială a învățământului preuniversitar

6.     Exercitarea controlului financiar preventiv

7.     Achiziția directă, licitația deschisă și licitația restrânsă.

 

E.) Calendarul de desfăşurare a concursului:

 

Nr. crt.

Activitati

Data

1.

Publicarea anuntului

27.03.2023

2

Depunerea dosarelor de concurs ale candidatilor

Pana pe data de 07.04.2023 ora 12.00

3

Verificarea documentelor din dosare si selectia dosarelor de catre membrii comisiei de organizare si desfasurare a concursului

07.04.2023

4

Comunicarea rezultatului selectiei dosarelor

07.04.2023 orele 14,00

5

Sustinerea probei scrise

20.04.2023 ora 09.00

6

Afisarea rezultatelor probei scrise

20.04.2023 ora 10.40

7

Depunerea contestatiilor privind rezultatele probei scrise

20.04.2023 ora 11.00

8

Afisarea rezultatelor solutionarii contestatiilor

20.04.2023 ora 11.30

9

Sustinerea proba practica/interviu

20.04.2023 ora 11.35

10

Comunicarea rezultatelor probei practice/interviu

20.04.2023 ora 12.15

11

Afisarea rezultatului final al concursului

20.04.2023 ora 12.30

12

Numirea pe functie

01.05.2023

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

PAREREA DVS. CONTEAZA PENTRU NOI.....